poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Dezerter

Zdarzyło się tak, że akurat mam 4 nowe egzemplarze tego wydawnictwa.
Ciekawa sprawa. Są dwie re-edycje CD tej płyty, QQRYQ Productions z roku 1997, oraz Metal Mind Productions z 2002. Nie znam drugiej edycji, chętnie bym posłuchał. W przypadku pierwszej edycji, nagrania za źródło mają kiepsko zgraną płytę winylową. Nagranie numer dwa nagrano zupełnie od nowa.
Wydawca "kukuryku prodakszyn" to powinien zapaść się pod ziemię, ze wstydu, za edycję tych nagrań na nośniku CD.    

Kto wyda ten materiał, po ludzku, na nośniku CD????










To moje drugie zgranie, na potrzeby własne, tej płyty do formatu cyfrowego. Z poprzedniego nie byłem zadowolony. Usunąłem trzaski, tylko w tych miejscach gdzie były słyszalne. Tu i tam pomogłem winylowi aby to zagrało równo, w miarę czysto. Zostawiłem pomiędzy nagraniami szum własny płyty winylowej.
Zabawy z tym było, a na całe popołudnie.
25 lat mija od nagrania - dobra okazja do jubileuszowej edycji CD, drodzy wydawcy. Może w końcu uda się wydać te nagrania z taśm, a nie z zniszczonego egzemplarza winylowego?  

Bardzo dobra płyta, ciekawie pomyślana, bo okładka intrygują, bo układ nagrań przemyślany, równie intrygujący, bo są smaczki, ot choćby, fragment, chyba, ukraińskiej, ludowej, pieśni kościelnej.??  
Dobrze zrealizowane nagrania, przestrzenie, ciekawie zaaranżowane.
Taką teorię mam że "punkrockowcy" najciekawsze płyty nagrali gdy typowego punka nie grali.
Oczywiście, dawno już wyrosłem z lat młodzieżowego buntu - a szkoda ;-).  Dawno już nie ma komuny. Czyli co? Płyta nieaktualna, "przestarzała"? Bynajmniej, ciągle będzie aktualna. 
Ciekawy zestaw artystów, którzy, w jakiś sposób przyczynili się do powstania tych nagrań. Andrzej Nowak (TSA), Wojciech Waglewski (Voo Voo), Elżbieta Zapędowska - obecnie juror telewizyjnych muzyczny show, i wielu innych.