wtorek, 9 kwietnia 2013

Brano Hronec Sound (1974) Sredecny pozdraw

Zapewne jestem jedynym fanem tej płyty, przynajmniej w polskojęzycznym internecie. Bywa i tak. Bardzo dobry winyl, ciekawie wydany, ciekawe nagrania.
Mam słabość do tego języka, którego zupełnie nie znam.



Fragment poligrafii, w dodatku zrobiony na kolanie, przypadkowo. Kiedyś zrobię to po ludzku, jak znajdę na to wolny czas, bo egzemplarz nadal mam. 

Wkrótce...

Ab owo, płyta wpadła mi w oko dzięki okładce, macie rację tyłowi okładki, panna odziana w baranie wdzianko, zaintrygowała mnie, intryguje mnie do dziś, do dziś nie wiem, czy ta kropka na czole, to zamierzony efekt, czy poligraficzny błąd. ;-)
W sumie to ja tą płytę ukradłem. Wypożyczyłem 4 egzemplarze, oddałem 3.
Pozostała pamiątka, gdyż biblioteka dawno nie istnieje. Nie dlatego, że ukradli zbiory. Nie, nastały nowe czasy, nikt nie był zainteresowany utrzymaniem biblioteki, a lokal miał dobrą lokalizację. Dziś w tym miejscu są, sklep monopolowy, solarium i inne temu podobne handlowe punkty.   

Co my tutaj mamy? Mamy zestaw bardzo zróżnicowanych piosenek, od typowo estradowych, że tak powiem piosenkarskich, po kabaretowe, popowe, aż po opracowania, bardzo ciekawie, melodii ludowych - zamieszali tutaj różnymi stylami. Zagrane przez "mała orkiestrę", większy zespól rozrywkowy. Z bardzo dobrym aranżem. Kapitalne są przede wszystkim partie wokalne, nie rzadko soulowe - jest ogień, są też bardzo dobre partie instrumentów dętych, oraz, zjawiskowe klawisze Brano Hronec.
Są również kowery, a te bardzo lubię, o ile są ciekawe. Te są ciekawe i zabawne.
Czechosłowacka muzyka rozrywkowa to kopalnia zabawnych kowerów.
Pierwszy to kower piosenki zespołu Abba, drugi, nie wiem, znam piosenkę ale nie mogę sobie przypomnieć. Mógłbym poszukać w gógle , ale co to za radocha, gdy samemu się niezgadnie? Jakaś inteligentna podpowiedź?
Całość jest całuśna, miodna, do rany przyłóż, oczywiście dla kogoś kto lubi takie klimaty.
Winyl jest dobrze nagrany, stary analogowy sound, co prawda podrapany ponad miarę, ale nie jest źle.