sobota, 20 kwietnia 2013

Sobotnie, przedpołudniowe, zakupy.

Niezamiennie, od kilku już lat, w sobotę do południa idę na spacer, którego droga wiedzie poprzez pobliski bazar, na którym kupuję "muzykę ze śmietnika"
Cała zabawa polega na tym, że znajduję tam, często, ale nie zawsze wydawnictwa, których już nie sprzedają w sklepach, czas ich świetności dawno minął. Bywa też tak, że znajduję wydawnictwa o których pojęcia nie miałem, że były. Przede wszystkim kupuję te, których nie znam -  jedne okażą się ciekawe, inne nie, jednych posłucham raz, do innych będę wracał. Zabawa polega również na tym że, jest to zabawa mało kosztowna. Dziś wydałem 10 (dziesięć) złotych polskich.





Kiedy posłuchamy? Zapewne jeszcze w tym roku ;-), gdyż w kolejce czeka kilkadziesiąt innych, równie, intrygujących pozycji. 

Dziś, pokrótce, opis poszczególnych pozycji.

1.Marek i Wacek - znana pozycja, mam edycję winylową, edycję CD, kupiłem bo poligrafia trochę inna, oraz dlatego że, zbieram wszystko co Wifon wydał.
2.Kapela ludowa ALKI - raz, kapela z mojego podwórka - miasta Szczecina, dwa, nie widziałem, że w moim rejonie grały, grają?, kapele ludowe, trzy, intrygująca nazwa zespołu.
3.Majka Jeżowska - kupuję wszystko co ta artystka nagrała, oraz wszytkie wydawnictwa wydawcy BRAWO.
3.Top One - pierwsza płyta tego zespołu, jeszcze nie w rytmach discopolo, a, w rytmach Italo Disco.
4.Dwa plus Jeden - Best Of - miałem szczęście, trafił się kolejny egzemplarz, na ostatnim, zakupionym, ktoś nagrał coś innego. Wersje przebojów live.
5. Po prostu - nie znam, czytałem, że ciekawe, to się okaże, na ile ciekawe.
6.Duet Stella - chyba nie muszę tłumaczyć, co mnie faceta który jeszcze może, zaintrygowało w tym wydawnictwie ;-) 
7.Jezzabel Jazz - kupiłem na wszelki wypadek, gdyby egzemplarz który już mam, nie grał dobrze, nieznany mi zespół.
8 i 9. Wydawnictwo firmy Artson - nie wiedziałem, że wydali również takie składanki, ta ma, szczególnie mnie, intrygujący tytuł [..] Seria z Pocztówki Dźwiękowej vol.1
10. Kaseta firmy Tesco - biorę w ciemno wszystko co ten wydawca wydał na początku lat 90
11. Marionety - nie wiem co to, gdzieś czytałem, że ciekawe


12 CD - "składaczek bylejaczek", dawny, bo to rok 1996 - cena 1 złotych - nawet przez chwilę się nie zastanawiałem czy kupić.
13. Zbigniew Wodecki - tak jak powyżej, cena 1 złotych - posłuchałem już, to kapitalna płyta. Ależ się cieszę.
14. Irena Santor - Druga  w kolejności duża płyta artystki (10 cali). Rok, chyba 1963. Mam gdzieś pierwszą..... 
15. W. Kolankowski - zbieram wszelkie nagrania  tego artysty.